بیانیه جنبش مطالبه در حمایت از خیزش‌های اعتراضی| اسرائیل غده سرطانی که باید حذف شود فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: معلمان سربازان خط مقدم مقابله با هجمه فرهنگی دشمن هستند سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند آیت‌الله علم‌الهدی: هویت بخشی، رسالت امروز معلمان است| سرکوب دانشجویان در آمریکا، تابلوی لیبرال دموکراسی غرب دانشگاه آمریکایی دانشجویان معترض را به اخراج تهدید کرد اسامی کاندیدا‌های شورای وحدت اصولگرایان برای دور دوم انتخابات مجلس تصاویر پهپاد‌ها جنایت جدید ضدبشری اسرائیل در غزه را فاش کرد+ فیلم حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر رفح تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کشور: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به رژیم صهیونیستی مهلت ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تمدید شد+جزئیات میرباقری: تلاش می‌کنیم «سلمان فارسی» را در ۱۴۰۵ به پخش برسانیم آغاز بهره‌برداری از ۲۹۵۰ طرح جهاد سازندگی در خراسان رضوی آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه جهادی در خراسان رضوی | دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند ۳۴ هزار شهید و تخریب ۹۵ درصد تأسیسات در دویست‌ونهمین روز جنگ غزه دعوت استاندار خراسان رضوی از گروه‌های جهادی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی جزئیاتی از توافق پیشنهادی آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی درخواست روسیه برای تحقیق درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه
سرخط خبرها

آخرین وضعیت سامانه ملی اجرای قانون اساسی در کشور

  • کد خبر: ۱۹۶۴۵۸
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
آخرین وضعیت سامانه ملی اجرای قانون اساسی در کشور
محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: سامانه ملی اجرای قانون اساسی فعال است و اگر در دستگاه‌های اجرایی ایرادی وجود دارد می‌توان مشکلات را اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد دهقان در مورد شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی اظهار داشت: ۱۲ آذرماه همایش ملی اجرای قانون اساسی با حضور حقوقدانان، کارگزاران حقوق سراسر کشور و مسئولین حقوقی برگزار خواهد شد که کار در روز قانون اساسی انجام می‌شود و اقدام ارزشمندی به شمار می‌رود.

آخرین وضعیت سامانه ملی اجرای قانون اساسی در کشور

وی افزود: اجرای شبکه ملی اجرای قانون اساسی را با جدیت دنبال و در همه استان‌ها ضابطین را انتخاب کردیم؛ ان‌شاءالله در همان همایش از این مسئله طرح نیز رونمایی خواهد شد. سامانه ملی پیگیری اجرای قانون اساسی راه افتاده است تا مردم سراسر کشور بتوانند در جایی که نقض قانون اساسی اتفاق می‌افتد به ما اطلاع دهند و این سامانه نیز فعال است.

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: خانه ملی قانون اساسی را تشکیل داده‌ایم که آنجا از اساتید دعوت می‌شود، جایگاه نخبگانی دارد و راجع به موضوعات مختلف قانون اساسی بحث صورت می‌گیرد. همایش امسال راجع به تحول بنیادین اقتصادی با نگاه به قانون اساسی است که یکبار جلساتی را هم با اساتید اقتصادی و حقوقی برگزار کردیم و بررسی می‌کنیم ببینیم آیا وضعیتی که داریم چه میزان منطبق بر قانون اساسی است؟ از قانون اساسی فاصله گرفتیم یا اشکال از اجرا یا خود قانون است که این مسئله را هم بررسی می‌کنیم.

دهقان گفت: تعداد زیادی مقاله در این زمینه دریافت کردیم. ۱۱۰ مقاله بسیار ارزشمند و مهم در خصوص موضوع تحول اقتصادی براساس قانون اساسی برای ما ارسال شده است و در حال بررسی آن‌ها هستیم. ابعاد مختلفِ اجرای قانون اساسی را اعم از حقوق اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مردم را در قانون اساسی پیگیری می‌کنیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال که آیا مردم می‌توانند نقض قانون اساسی را به شما اطلاع دهند، عنوان کرد: سامانه ملی اجرای قانون اساسی فعال است و اگر در هرکدام از دستگاه‌های اجرایی ایرادی وجود دارد می‌توان مشکلات را اعلام کرد الان هم مردم استقبال می‌کنند منتهی فعلاً جنبه نخبگانی آن بیشتر است. دوست داریم این اتفاق توسط عموم مردم رخ دهد.

پیش از این دهقان در گفت و گویی از راه اندازی شبکه اجرای قانون اساسی در کشور گفته و تصریح کرده بود: اساتید مختلف دانشگاه را در این زمینه به کار گرفتیم تا به مردمی سازی اجرای قانون اساسی کمک کنند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->